Beleid
Zowel bij de kinderopvang als in het onderwijs is het belangrijk om vooruit te kijken, zeker als we kinderopvang en onderwijs willen blijven bieden op een hoog kwaliteitsniveau. Als bestuur bepalen we, samen met het management en de medezeggenschap, onze koers. Op basis daarvan ontwikkelen we beleid, voeren dit door in onze organisatie, blijven het monitoren en sturen eventueel bij. Het monitoren van het beleid gebeurt systematisch via bijvoorbeeld sterkte-zwakte-analyses, zelfevaluaties, kwaliteitsgesprekken, ontwikkelingsdoelen en stappenplannen. Pedagogisch medewerkers, leerkrachten en leden van de PIT-raad en KC-raden worden hierbij betrokken zodat het beleid breed gedragen wordt. Er is regelmatig overleg tussen de leiding van de kindcentra en de bestuurder over de stand van zaken rondom ons pedagogisch, onderwijs- en financieel beleid.
Planmatig ontwikkelen en vernieuwen | |
"Door de bomen het bos zien getuigt van overzicht. Het BeleidsOntwikkelSysteem (c) van het onderwijs van PIT. In deze omgeving treft u de uitgangspunten en de planning aan van het onderwijsbeleid van PIT en onze kindcentra. Een richtinggever en houvast aan beleid om onze organisatie op koers te zetten en - minstens zo belangrijk - te houden. | |
VerantwoordingHoe meten we of de gewenste doelen zijn bereikt en of dat op de juiste manier is gebeurd? De kindcentra verantwoorden zich bij de KC-raad, het bestuur en de ouders. Voor verantwoording aan de ouders gebruikt elk kindcentrum ook de informatiegids. PIT kinderopvang & onderwijs verantwoordt zich aan direct-betrokkenen met een jaarverslag. |
Agenda |