Uw kind en opvoeden
Dankzij onze jarenlange ervaring met kinderen en de dagelijkse contacten met ouders weten we wat u bezighoudt als het gaat om opvoeden, opgroeien en ontwikkelen. Samen met u werken wij aan de opvoeding en ontwikkeling van uw kind(eren). Wij vinden het belangrijk u te kennen en regelmatig contact met elkaar te hebben. Bijvoorbeeld tijdens het halen en brengen van uw kind(eren), in gesprekken, via social media en op ouderavonden. De uitgangspunten van onze kinderopvang en het onderwijs zijn vastgelegd in onze kernwaarden en in onze missie en visie. Onze kinderopvang gebruikt een pedagogisch beleidsplan.
PartnerschapPIT kinderopvang & onderwijs wil kinderen op weg helpen hun toekomstdromen waar te maken. Wij vinden daarom die betrokkenheid van ouders bij die ontwikkeling heel belangrijk. Als ouder bent u voor ons een belangrijke partner. Wij hechten veel waarde aan ouderparticipatie. Wij stellen niet alleen prijs op uw mening, maar hopen ook regelmatig op uw hulp te mogen rekenen bij activiteiten. Denk hierbij aan excursies, extra ondersteuning of festiviteiten. Samen met u willen wij het ontwikkelrecht voor kinderen optimaal vormgeven.
PIT pedagogisch panelPIT kinderopvang & onderwijs biedt ouders extra hulp bij alledaagse vragen over het opgroeien en de ontwikkeling van hun kind(eren). Dit doen we onder andere via het PIT pedagogisch panel. Dit panel geeft antwoord op praktische vragen waar ouders van baby’s tot en met beginnende pubers mee kunnen zitten. Als het nodig is, kan het panel daarbij een beroep doen op hun collega’s van PIT die gespecialiseerd zijn in bijvoorbeeld de ontwikkeling van baby's, logopedie, motorische remedial teaching, beweging, meerbegaafden, lezen en dyslexie, rekenen en dyscalculie, jonge kinderen met beperkingen, gedrags- en/of attitudeproblemen en creatieve ontwikkeling.
Het PIT pedagogisch panel bestaat uit (v.l.n.r.)Marlies Weeda deed met haar pabo-diploma op zak vrijwilligerswerk in een zorginstelling in Israël. In 2005 ging ze op De Brug aan de slag als invalleerkracht. Een jaar later werd ze leerkracht van groep 8 op De Kim waar ze vervolgens ook bouwcoördinator en teamleider was. Nu is ze er intern begeleider. Ze vindt het belangrijker dat kinderen goed in hun vel zitten dan dat ze een 10 voor rekenen halen. Marlies is moeder van een kleuter. Michelle van der Linden-Gerritsen deed hbo-pedagogiek na de ipabo en studeerde in april 2018 af. Sinds 2012 werkt ze met kinderen, momenteel op de dreumesgroep van kindcentrum Dribbel. Michelle heeft niet alleen ervaring op het kinderdagverblijf en de peuterspeelgroep, maar ook als begeleider van kinderen van 4 tot 13 jaar die extra aandacht nodig hebben vanwege bijvoorbeeld autisme, gedragsproblemen, dyslexie of faalangst. Daarnaast is ze beweegcoördinator. Michelle heeft een dochtertje. Corrie Crezee begon haar onderwijsloopbaan als leerkracht in 2001, eerst in Brabant, maar al snel in Zwijndrecht op kindcentrum De Notenbalk. Daar werkt ze inmiddels al heel wat jaren als intern begeleider en vanaf 1 januari 2017 ook op kindcentrum De Rank in Heerjansdam. Van 2013 tot juli 2017 heeft ze de Asterisk* groep begeleid. Corrie is moeder van twee kinderen. Janneke Blokland haalde in 2018 haar master preventieve jeugdhulp & opvoeding aan de Universiteit van Amsterdam. Na haar studie maakte zij deel uit van een onderzoeksgroep naar pedagogische kwaliteitsverbetering binnen de Nederlandse kinderopvang. Bij PIT is zij werkzaam als kwaliteitsfunctionaris, pedagogisch en VVE-coach. Janneke heeft als stagiair en vrijwilliger brede pedagogische en onderwijskundige ervaring opgedaan, onder andere bij de Anne Frank Stichting en Summer Camps Holland. Annemieke Paalvast heeft de academische pabo in Leiden gedaan en een bachelor pedagogische wetenschappen op zak. Na haar studie begon ze in 2015 als leerkracht op een multiculturele basisschool in Leiden. Ze heeft daar alle groepen gehad en diverse taalklassen en Topklassen opgezet en geleid. Sinds 2020 is ze leerkracht van groep 8 en leescoördinator bij kindcentrum De Bron. Ze houdt van actief onderwijs vol beweging. Annemieke is moeder van drie jonge kinderen. Kristel Sanders volgde eerst de opleiding tot onderwijsassistent en aansluitend tot docent beeldende kunst en vormgeving. Tijdens die studie ging ze parttime aan de slag als pedagogisch medewerker in de kinderopvang en is dat blijven doen. Ze heeft drie jaar op ikc De Meander gewerkt en stapte vervolgens over naar kindcentra De Notenbalk en De Brug. Sinds 2019 werkt ze op de peuterspeelgroep en de bso van kindcentrum Doerak. Verder is ze praktijkopleider voor de mbo-studenten, schoolopleider voor de pabo-studenten en coach voor de startende pedagogisch medewerkers bij PIT. Kristel heeft twee kinderen. Ons pedagogisch panel schrijft regelmatig blogs over actuele onderwerpen die betrekking hebben op opgroeien en opvoeden en beantwoordt graag uw opvoedvragen. U kunt deze mailen naar: pedagogischpanel@pit-ko.nl. Onze blogs:
|
![]() | Agenda |
![]() |
![]() |